هر یک ساعت ورزش، سه ساعت به عمر شما اضافه می‌کند!

هر یک ساعت ورزش، سه ساعت به عمر شما اضافه می‌کند!

فقط یک بخش از امید به زندگی است که از پیش تعریف شده و آن‌ها بخش ژنتیک ماست. برای اینکه بتوانیم روند پیری خودمان را کند کنیم، باید مطابق با نظریه‌های علمی پیش برویم. علم هم ثابت کرده برای سالم پیر شدن و تناسب اندام داشتن در تمام طول عمرمان، باید به یک روتین ورزشی متعهد باشیم.حتی دستگاه‌های ورزشی مثل دستگاه توانبخشی معلولان هم بر همین اساس طراحی شده‌اند.

وقتی می‌گوییم که ورزش نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد و به ما کمک می‌کند که عمر طولانی‌تری داشته باشیم، منظورمان هم تمرینات ورزشی هوازی و هم بی‌هوازی است. اگر جلسات تمرینی شما فقط برای کوتاه مدت نباشند و در طول زمان به صورت سیستماتیک و ساختارمند ادامه پیدا کنند، بدن در دراز مدت دستخوش تغییرات مثبت خواهد شد.

از زمان تاسیس برند توانبخش کالا گستر تا به امروز، ماموریت توانبخش کالا گستر بهبود کیفیت زندگی مردم بوده است. همچنین از آن‌جایی که با وجود تحریم‌های بسیار زیاد، نمایندگی تکنوجیم در ایران را داریم، می‌توانید متوجه شوید که این برند تا چه اندازه روی ماموریت خودش متعهد است و موقعیت مکانی و سیاست‌ در فرآیند کاری آن اثر زیادی ندارد. در سال 1993 الساندری بنیانگذار  این برند مفهوم کلی سلامتی را توسعه داد. او گفت که ورزش منظم، تغذیه متعادل و سالم و بینش ذهنی مثبت، سه ضلع اصلی مثلث سلامتی هستند.

1 2 - هر یک ساعت ورزش، سه ساعت به عمر شما اضافه می‌کند!

همین مثلث نام برده شده، دیدگاه مردم نسبت به تناسب اندام را متحول کرده و زندگی افراد زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. در واقع این سبک زندگی، عادات ما را در تمام جنبه‌های مهم زندگی اصلاح می‌کند و باعث بهبود چشمگیر سلامتی ما می‌شود. همان طور که از گذشته تا به امروز بارها شنیده‌ایم که ” عقل سالم، در بدن سالم است.”، تندرستی را می‌توان به عنوان ابزاری کلیدی برای جلوگیری از التهابات مزمن و خاموش و همچنین استرس اکسیداتیو مرتبط با تولید بیش از حد رادیکال‌های آزاد، در نظر بگیریم. جلوگیری و کنترل این مسائل نه تنها باعث افزایش طول عمر ما می‌شود، بلکه به سالم بودن ذهن و بدن ما هم بسیار کمک خواهد کرد.

افزیش طول عمر انسان با ورزش

مطالعه اخیر انجمن تغذیه آمریکا روی 720 هزار نفر نشان داد که سبک زندگی سالم تاثیر زیادی بر افزایش طول عمر دارد. به عبارت دیگر، این مطالعه 7 عادت مثبت مختلف را نشان می‌دهد که چندین سال به طول عمر فرد اضافه می‌کنند و همگی بخشی از برنامه سلامتی توانبخش کالا گستر هستند. این عادات عبارتند از:

  • ورزش
  • اجتناب از عادات ناسالم ( سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر، نوشیدن زیاد الکل)
  • داشتن نگرش ذهنی مثبت
  • اجتناب از استرس
  • تغذیه متعادل و مغذی
  • اجتناب از مصرف غذاهای فرآوری شده
  • خواب کافی
  • خواب خوب و آرام

شاید جالب باشد که بدانید ورزش منظم به عنوان عادتی که بیشترین کمک را به بهبود سلامتی می‌کند، توسط متخصصان در رتبه اول لیست قرار گرفته است. فعال بودن و ورزش به طور منظم، خطر مرگ ناشی از علل مرتبط با سلامتی را تا 46 درصد کاهش می‌دهد. هر چه عادات مثبت بیشتری در سبک زندگی فرد گنجانده شود، سال‌های بیشتری از زندگی را کسب می‌کند، اما ورزش از نظر اثربخشی، همیشه در صدر فهرست باقی می‌ماند. به همین دلیل هم بسیاری از افراد برای بهبود وضعیت فرد بیماری که در کنارشان زندگی می‌کند، اقدام به خرید دستگاه توانبخشی می‌کنند. انجام تمرینات حرفه‌ای و اصولی برای افراد دارای معلولیت و محدودیت‌های حرکتی، روی سلامت ذهن و همچنین جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات و استخوان‌‌های فرد بسیار اثرگذار است.

2 1 - هر یک ساعت ورزش، سه ساعت به عمر شما اضافه می‌کند!

دکتر 100 ساله آمریکایی، جان شارفنبرگ، پزشک، متخصص و پروفسور تغذیه، فارغ‌التحصیل دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد، در طی یک گفتگوی تلویزیونی اخیرش، بیان می‌کند افرادی که وضعیت سلامتی خاص داشته یا عادات ناسالمی دارند، ولی با این حال ورزش می‌کنند، بیشتر از افراد سالمی که ورزش نمی‌کنند عمر می‌کنند. در آخر هم این پروفسور پرتجربه می‌گوید: ” به ازای هر ساعت تمرین بدنی، 3 ساعت به طول عمر ما اضافه می‌شود.”

این ادعا از تفسیر داده‌های یک مطالعه اپیدمیولوژیک برجسته روی 17 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد است که در مجله پزشکی New England در سال 1986 منتشر شد، که نشان می‌دهد این اطلاعات برای سال‌ها در جامعه پزشکی مرجع شناخته شده است.

اهمیت ورزش و تمرینات بدنی برای افزایش طول عمر

مطالعه فارغ‌التحصیلان هاروارد نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، می‌توانند برای هر ساعت ورزش، به امید به زندگی خود 2 ساعت اضافه کنند. حدودا می‌توانیم بگوییم که به طول عمر یک انسان، 2 سال اضافه می‌شود. یعنی اگر فردی به مدت 40 سال بین 2 الی 3 ساعت در هفته ورزش کند، 2 سال بیشتر از افراد دیگر عمر می‌کند.

3 1 - هر یک ساعت ورزش، سه ساعت به عمر شما اضافه می‌کند!

چندین مطالعه در مجلات علمی دیگر هم ثبت شده است که همگی به اهمیت ورزش و تمرینات بدنی برای افزایش طول عمر اشاره می‌کنند. دو مورد از مهمترین مطالعات مربوط به 45 سال پیش  است که در ایالات متحده آمریکا شروع شدند. این مطالعات نشان دادند که طبق دوز فعالیت بدنی توصیه شده توسط دستورالعمل‌های بین‌المللی (150 الی 300 دقیقه فعالیت بدنی متوسط در هفته یا 75 تا 150 دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته) امید به زندگی را 21 درصد افزایش می‌دهد. علاوه بر این، کسانی که 2 الی 4 بار در هفته ورزش می‌کنند، 31 درصد انتظاراتشان از زندگی و سلامتشان بیشتر می‌شود.

حتی بعضی مطالعات و تحقیقات هم نشان داده‌اند که افرادی که فعالیت بدنی مناسبی دارند، 7 سال بیشتر از دیگر افراد عمر مفید خواهند داشت. در واقع تحقیقات منتشر شده در PLOS Medicine نشان می‌دهد که فعال بودن و وزن مناسب داشتن، طول عمر را بیشتر 7 سال بیشتر می‌کندو حتی افراد دارای اضافه وزن یا چاقی که در اوقات فراغت فعالیت بدنی انجام می‌دهند هم، در مقایسه با افرادی که وزن مشابهی دارند و فعالیت بدنی کم را هم ندارند، می‌توانند 4 سال به طول عمر خود اضافه کنند.

سخن پایانی

ما در شرکت توانبخش کالا گستر، سال‌ها است که محصولات ورزشی و توانبخشی را در اختیار مردم عزیز کشورمان قرار می‌دهیم. شما می‌توانید برای خرید دستگاه توانبخشی حرکتی، از مشاوره و همچنین خدمات پیش از فروش ما استفاده کنید. یادتان باشد که معلولیت، محدودیت نیست. تمرین و تحرک، اصل اول داشتن یک زندگی شاد و سالم است. بنابراین از توصیه‌های افراد بزرگ و همچنین نتایج تحقیقاتی که عنوان کردیم استفاده کرده و روز به روز به سلامت و طول عمر خودتان اضافه کنید.

 

X

درخواست خرید یا سرویس