بهترین تمرین هایی که بدون نیاز به باشگاه می توانید در خانه انجام دهید.

انجام تمرینات ورزشی عالی ترین راه برای حفظ تناسب اندام در هر زمان می باشد. شما نیز می توانید بدون نیاز به هزینه گزاف برای رفتن به باشگاه بدنسازی، هر تمرینی که می خواهید در خانه بکنید. شاید تا پیش از این فکر می کردید برای رسیدن به اندام مناسب حتما باید به باشگاه رفت. اما در واقع اینطور نیست و شما برای ورزش اصلا نیازی به باشگاه بدنسازی ندارید.

اگر یک سری تمرینات را در منزل انجام دهید، به سوزاندن چربی های زائد بدن کمک فراوانی کرده، عضلات خود را ساخته و بدون احتیاج به بیرون رفتن از منزل به اهداف مورد نظر خود دست خواهید یافت. اساسا ورزش در منزل هم مانند تمرین در باشگاه بدنسازی موثر و کارآمد است. پس هرگز نگران فضای کمی که در منزل دارید یا ناقص بودن تجهیزات نباشید. در حقیقت بسیاری از ورزش هایی که در این مقاله معرفی خواهیم کرد بدون نیاز به وزنه یا تنها با یک جفت دمبل سبک وزن، طناب یا میله قابل انجام است.

Untitled 2 - تمرین هایی که بدون نیاز به باشگاه می توانید در خانه انجام دهید.

همچنین برای رسیدن به نتایج دلخواه، شما نیاز دارید تا حدود 40-20 دقیقه و سه یا چهار روز در هفته ورزش کنید. اگر چه ثبات کلید موفقیت به حساب می آید، اما اگر یک یا دو روز را در میان برنامه های خود از دست دادید، نگران نشوید و فقط به فعالیت خود ادامه دهید. اگر از انگیزه کافی برای شروع ورزش برخوردار نیستید، یک لیست از موسیقی دلخواه خود تهیه کرده و در حین تمرین پخش نمایید. این کار باعث می شود تا احساس طراوت و شادابی در حین ورزش کردن داشته باشید.

1- ورزش شنا

چطور ورزش شنا را انجام دهیم؟ کف دستانتان را بر روی زمین قرار داده و شانه ها را باز کنید. کمرتان باید کاملا صاف و همراستا با پاهایتان باشد. سپس شروع به حرکت دادن بدن به سمت بالا و پایین در چندین مرتبه نمایید. وقتی در حال پایین رفتن هستید، باید کشیده شدن قفسه سینه خود را حس نمایید.

چرا ورزش شنا بسیار موثر است؟ ورزش شنا یکی از بهترین روش ها برای شکل دادن به قفسه سینه و افزایش مقاومت بدن بدون استفاده از دمبل می باشد. همچنین برای تغییر دادن وضعیت و سخت تر شدن حرکت، سعی کنید ورزش شنا را در سطوح شیب دار انجام دهید. مثلا نرده ها یا دسته صندلی می توانند گزینه بسیار مناسبی باشند.

2- کتل بل

چطور با کتل بل ورزش کنیم؟ یک عدد کتل بل را برداشته و با هر دو دست خود نگه دارید. سپس کاملا صاف ایستاده و پاها را به اندازه طول شانه ها باز کنید. سپس کتل بل را بین پاها به طرف جلو و عقب به سمت شانه ها حرکت دهید. این کار را به طور متناوب با کنترل سرعت تاب دادن کتل بل انجام دهید.

Untitled 3 - تمرین هایی که بدون نیاز به باشگاه می توانید در خانه انجام دهید.

از کافی بودن فضای اتاق برای انجام این تمرین اطمینان حاصل نمایید، همچنین از خرید وسایل یا ابزار اضافی نیز خودداری نمایید. چرا کار کردن با کتل بل فوق العاده است؟ در حقیقت یکی از سریع ترین راه ها برای رسیدن به بالاتنه ای خوش فرم در صورت نداشتن وقت کافی برای انجام تمرینات، کتل بل می باشد.

3- خم شدن بر روی زانوها

چطور باید این حرکت را انجام دهیم؟ برای انجام این ورزش می توانید از دمبل کمک بگیرید. به این منظور دمبل ها را در دستان خود قرار داده و حول زاویه 45 درجه خم شوید. سپس دمبل ها را به صورت مستقیم به طرف جلو حرکت داده و باز به عقب بازگردانید، توجه کنید هنگام بازگشت به عقب باید کاملا صاف بایستید. اگر دمبل در خانه ندارید جای نگرانی نیست، شما می توانید این حرکت را با کش یا هر وسیله ای که مقدار مناسبی وزن دارد، انجام دهید.

چرا این ورزش عالی است؟ خم شدن به شکل  V و استفاده از وزنه یکی از بهترین تمرینات می باشد. با انجام این ورزش به طور مرتب شانه و کمرتان در وضعیت بسیار مناسبی قرار خواهد گرفت، و اندازه دور کمرتان هم به میزان قابل توجهی کاهش می یابد

4- حرکات کششی

حرکات کششی چه سبک ورزش هایی هستند؟ ورزش حرکتی با کمک یک میله می تواند انجام شود. به این ترتیب که به صورت کاملا صاف می ایستید، بازوها را به اندازه عرض شانه ها باز کرده و میله را در که توسط هر دو دست گرفته شده اند، بصورت مستقیم بالا و پایین می برید. همچنین می توانید این حرکت را با بستن میله به دو طرف چارچوب درب انجام دهید، که اصطلاحا به آن بارفیکس می گویند. نکته مهم این است که پیش از تمرین بارفیکس حتما از محکم بودن میله به چارچوب اطمینان حاصل کنید.

Untitled 5 - تمرین هایی که بدون نیاز به باشگاه می توانید در خانه انجام دهید.

چرا حرکات کششی یکی از بهترین ورزش ها هستند؟ در کنار دمبل، حرکات کششی یکی از بهترین تمرینات ورزشی محسوب می شوند. با استفاده از این تمرینات شما قادر خواهید بود تا عضلات کمر را تقویت کرده و به فرم دلخواه برسید.  

5- پرس شانه ایستاده

چطور باید این حرکت را انجام دهیم؟ برای انجام پرس شانه ایستاده به دو عدد دمبل نیاز دارید. به این ترتیب که هر کدام از دمبل ها را با دستان خود نگه داشته و تا بالای هر شانه حرکت می دهید. در حین تمرین بازوهای خود را قفل نکنید و سعی نمایید تا وزنه ها را ثابت نگه دارید. حالا دمبل ها را به آرامی پایین آورده به نحوی که هر دو آرنج به موازات یک دیگر و همراستای شانه ها قرار گیرند.

چرا پرس شانه حرکتی فوق العاده است؟ پرس شانه یکی از موثرترین راه ها برای بهبود استقامت شانه ها و عریض شدن آن ها می باشد.

6- حرکت پلانک

حرکت پلانک چطور انجام می شود؟ در این تمرین وزن بدن خود را روی دو دست قرار دهید. به این ترتیب که دست ها از آرنج خم شده و پاها نیز بصورت کاملا صاف بر روی زمین قرار می گیرند. توجه کنید کمرتان کاملا باید صاف باشد و این وضعیت را حفظ نمایید.

Untitled 6 - تمرین هایی که بدون نیاز به باشگاه می توانید در خانه انجام دهید.

پلانک یکی دیگر از حرکات ورزشی است که در هر محیطی قابل انجام می باشد. چرا چنین تمرینی را در هوای آزاد و تازه امتحان نمی کنید؟ چرا پلانک ورزشی فوق العاده است؟ این ورزش کمی با تمرینات پرفشاری که قبلا انجام می دادید متفاوت است، چرا که هیچ فشاری بر کمرتان وارد نمی کند. بنابراین تمرین مداوم پلانک می تواند به افزایش استقامت بدن کمک کرده و هیچ خطری هم برایتان نداشته باشد.

آیا تمرین در منزل موثر است؟

در این مورد یک سوال مهم وجود دارد: آیا تمرینات ورزشی در خانه واقعا موثر هستند؟ اگر بخواهیم خیلی مختصر جواب دهیم، بله. زیرا برای ورزش کردن در خانه به وقت زیاد نیاز نداشته و به همین دلیل بسیار موثرتر از باشگاه بدنسازی خواهد بود.

آیا 10 دقیقه ورزش در هر روز تفاوت زیادی بوجود می آورد؟

بر اساس نتایج یک گزارش، اگر حداقل 10 دقیقه ورزش روزانه که مرتبا و با فشار متوسط انجام شود، می تواند تاثیری مشابه 30 دقیقه ورزش بدون توقف برای سلامتی داشته باشد. در آخر اگر مایل به خرید وسایل ورزشی مانند دمبل، کتل یا طناب کششی بودید، می توانید از سایت شرکت توانبخش کالاگستر دیدن نمایید.

X

درخواست خرید یا سرویس