مزایای انجام تمرینات ورزشی

همه ما بارها این جمله را شنیده ایم که داشتن برنامه ورزشی مرتب برایمان مفید بوده و باعث کاهش وزن خواهد شد. اما ممکن است شما نیز مثل خیلی از مردم سرتان حسابی شلوغ باشد، و بدلیل همین مشکل قادر به تغییر عادات ورزشی خود نبوده اید. اما خبر خوب این است که هیچ وقت برای شروع دیر نیست. شما می توانید فعالیت های ورزشی خود را به آرامی شروع کرده و راه های مورد علاقه تان برای انجام تمرینات را بیابید. همچنین اگر قصد دارید که از مزایای ورزش بیشتر استفاده کنید، باید بر اساس مقادیر پیشنهادی برای هر گروه سنی، فعالیت نمایید.

در صورتی که قادر به انجام این کار باشید، احساس بهتری در زندگی خواهید داشت و می توانید با ورزش از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنید. بعلاوه ورزش تاثیر مثبتی بر روی طول عمر افراد دارد. در ضمن با خرید محصولات شرکت توانبخش کالاگستر می توانید در خانه نیز به راحتی ورزش کنید.

مزایای ورزش برای سلامتی چیست؟

ورزش مرتب و تحرک بدنی می تواند دارای مزیای زیر برای افراد مختلف باشد.

ورزش به شما در کنترل وزن کمک می کند.

در کنار رژیم غذایی، ورزش نقش اساسی در کنترل وزن و جلوگیری از چاقی برای هر فرد بازی می کند. بنابراین برای حفظ وزن، مقدار کالری که از نوشیدن و خوردن غذا بدست می آورید باید برابر با میزان انرژی باشد که می سوزانید. بعلاوه برای کاهش وزن، باید مقدار بیشتری کالری در مقایسه با مقدار غذایی که مصرف می کنید، بکار ببرید.

4 exercises to do at home - مزایای انجام تمرینات ورزشی

کاهش خطر بیماری های قلبی

ورزش کردن باعث تقویت عضلات قلب شما شده و از طرفی منجر به بهبود عملکرد سیستم گردش خون می گردد. همچنین بدلیل تحرک بدنی، جریان خون افزایش یافته و سطح اکسیژن در بدن شما بالا می رود. به این ترتیب می توانید از بروز بیماری های قلبی مانند کلسترول بالا، گرفتگی عروق و سکته قلبی پیش گیری کنید. و در آخر داشتن برنامه ورزشی مرتب به شما در تنظیم فشار خون و سطح تری گلسیرید کمک فراوانی می نماید.

ورزش به بدن شما کمک می کند تا سطح انسولین و قند خون را مدیریت نمایید.

داشتن تحرک بدنی می تواند باعث کاهش قند خون و عملکرد بهتر انسولین در بدن شود. همچنین ورزش از بدن شما در برابر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 جلوگیری نماید. در طرف مقابل، اگر با این بیماری ها دست و پنجه نرم می کنید، ورزش به شما در کنترل آن ها کمک می کند.

کمک به ترک سیگار

وقتی مدام در حال ورزش و فعالیت بدنی باشید، کنار گذاشتن سیگار و کاهش علاقه به آن بسیار راحت تر خواهد شد. از طرفی ترک سیگار می تواند به کاهش وزن شما نیز کمک کند.

بهبود سلامت ذهنی و حالات روحی

ورزش و تمرینات بدنی بدن شما را در برابر آزاد کردن پروتئین ها و هورمون های شیمیایی که منجر به تقویت ساختار و عملکرد مغز می شوند، یاری می دهد.

Untitled 2 5 - مزایای انجام تمرینات ورزشی

تقویت استخوان ها و عضلات و کاهش خطر ابتلا سرطان

ورزش مرتب به کودکان و نوجوانان برای ساختن استخوان های محکم تر کمک می کند. در نتیجه سرعت کاهش تراکم استخوانی به دلیل بالا رفتن سن، کاهش می یابد. همچنین انجام ورزش های تقویت کننده عضلات باعث افزایش و حقظ توده های عضلانی و قوی تر شدن آن ها می شود. همچنین ورزش تاثیر بسزایی در کاهش خطر ابتلا به سرطان هایی مانند کولون، سینه، رحم و ریه دارد

کاهش خطر زمین خوردن

بر اساس نتایج تحقیقات منتشر شده، انجام ورزش های تعادلی و تقویتی عضلات مثل ایروبیک، می تواند منجر به کاهش خطر زمین خوردن در افراد مسن شود و نیاز آن ها به دستگاه های توانبخشی را کمتر میکند.

کمک به بهبود خواب و طول عمر

ورزش کردن به شما کمک می کند تا سریع تر به خواب رفته و خوابی عمیق تر داشته باشید. از آنجاییکه ورزش باعث کم شدن خطر بیماری های مزمن و مرگ آور مثل سرطان یا بیماری های قلبی می شود، پس باید به داشتن برنامه منظم تمرینی اهمیت دهید.

ورزش سلامت جنسی شما را بهبود می بخشد.

داشتن برنامه تمرینی مرتب باعث کاهش خطر اختلالات نعوظ در مردان خواهد شد. بعلاوه برای افرادی که با این مشکل مواجه هستند، ورزش به آن ها کمک می کند تا عملکرد جنسی بهتری داشته باشند. همچنین ورزش در زنان نیز منجر به افزایش میل جنسی آنان می شود.

Untitled 3 3 - مزایای انجام تمرینات ورزشی

چطور می توانیم ورزش را بعنوان بخشی از برنامه های روزانه بگنجانیم؟

  •  فعالیت های روزانه خود را پرتحرک تر کنید.

حتی بوجود آوردن تغییرات کوچک هم می تواند به شما کمک کند. مثلا به جای استفاده از آسانسور می توانید از پله ها استفاده کنید. به جای فرستادن ایمیل، اگر در محل کار هستید، به صورت حضوری به ملاقات همکارتان بروید. خودروی خود را خودتان بشویید و آن را دورتر از مقصد مورد نظر پارک نمایید.

  • با دوستان و خانواده خود ورزش کنید.

داشتن همراه در ورزش می تواند به شما کمک کند تا از لذت بیشتری از تمرینات ببرید. همچنین چیدن برنامه های اجتماعی نیز کمک خوبی برای ورزشکار شدن شما می باشد. همچنین شاید علاقه داشته باشید که در گروه ها یا کلاس های ورزشی مانند کلاس رقص، گروه های پیاده روی یا تیم والیبال عضو شوید.

  • پیشرفت خود را رصد کنید.

داشتن یک برنامه که بتوانید برنامه های ورزشی خود را با آن چک کنید، می تواند به شما در با انگیزه شدن و فعالیت بدنی بیشتر کمک کند.

  • ورزش خود را شادتر کنید.

در حین ورزش موسیقی هیجان انگیز گوش دهید. یا اگر از انجام یک نوع به خصوص ورزش خسته شده اید، می توانید آن را با مدل های دیگر ترکیب کنید.

  • به دنبال ورزش هایی باشید که در صورت نامساعد بودن هوا بتوانید آن ها را انجام دهید.

به طور مثال راه رفتن در فروشگاه، بالا رفتن از پله ها یا ورزش در باشگاه های بدنسازی باعث می شود که از داشتن فعالیت های بدنی، حتی با وجود هوای نامساعد باز نمانید.

X

درخواست خرید یا سرویس