چگونه فیزیوتراپی می تواند سیاتیک را از بین ببرد!

چگونه فیزیوتراپی می تواند سیاتیک را از بین ببرد!

سیاتیک بی رحمانه است!

این یکی از شایع ترین شرایطی است که ما به عنوان فیزیوتراپیست از آن دیدن می کنیم و احتمال ایجاد دردی را دارد که شما را در مسیر خود متوقف می کند. خبر خوب این است که سیاتیک خطرناک نیست و به طور کلی منجر به آسیب شناسی جدی یا تهدید کننده در زندگی نمی شود. اما این بدان معنا نیست که نمی تواند صدمه ای ناچیز به زندگی شما وارد کند، بلکه سیاتیک باعث می شود که در جابه جایی و انجام کارهای روزانه شدیدا، با مشکل روبه رو شوید!

فیزیوتراپی اولین خط دفاعی برای درمان و در نهایت از بین بردن سیاتیک است.

اگر از این بیماری رنج می برید، در اسرع وقت به یک فیزیوتراپیست ارتوپدی با تجربه مراجعه کنید که دوره آموزش کار با دستگاه فیزیوتراپی را گذرانده باشد! در زیر برخی از راه هایی که به شما کمک می کند تا درد پا را از بین ببرید معرفی می کنیم:

درد سیاتیک دقیقاً چیست؟

 

44 300x242 - چگونه فیزیوتراپی می تواند سیاتیک را از بین ببرد!

سیاتیک در واقع تشخیص خاصی نیست، در عوض این یک اصطلاح معمولاً مورد استفاده برای تعدادی از شرایط است که می تواند باعث درد عصبی در پای شما، یا درد های ناشی از کمرتان شود. این درد عصبی می تواند از طریق دیسک کمر فتق یا برآمدگی، بخشی از کمر شما که بیش از حد حرکت می کند، (اسپوندیلولیستیز) یا تغییرات دژنراتیو در ستون فقرات (اسپوندیلولیز یا آرتروز) رخ داده باشد.

یک یا چند مورد از این شرایط می تواند سناریویی ایجاد کند که ریشه عصب در آنجا که از ستون فقرات کمر خارج می شود، فشرده شود، این می تواند درد، بی حسی و گزگز ایجاد کند، آسیب ستون فقرات کمری همچنین ممکن است یک واکنش التهابی موضعی ایجاد کند، که باعث درد بیشتر، همراه با حساسیت بیشتر ریشه عصب می شود!

راه و روش هایی که فیزیوتراپی  می تواند با آن سیاتیک را از بین ببرد :

رفع سفتی ستون فقرات

برای بسیاری از افراد سیاتیک همراه با صدمه به دیسک های کمری همراه است، در این حالت دامنه حرکت ستون فقرات آنها محدود خواهد شد و غالباً این بیماران پس از نشستن به مدت طولانی به طور مستقیم ایستادن برای شان بسیار دشوار است. یک فیزیوتراپیست باتجربه می تواند از درمان دستی و مجموعه خاصی از تمرینات برای کمک به بازگرداندن حرکت در ستون فقرات استفاده کند، این مرحله ضروری است تا درد پای شما برطرف شود!

قدرت هسته را بهبود ببخشید

برخی از بیماران دچار آسیب دیدگی از ناحیه کمر می شوند که منجر به سیاتیک می شود، زیرا در هنگام بلند کردن یا انجام سایر کارهای روزانه، قدرت عضلانی ندارند تا از ستون فقرات خود به درستی حمایت کنند.

این بیماران اغلب پس از ایستادن یا راه رفتن برای مدت طولانی احساس کمردرد و / یا درد پا می کنند، فیزیوتراپیست شما می تواند ماهیچه هایی را که از ستون فقرات حمایت می کنند هدف قرار دهد تا قدرت ایجاد کند و اطمینان حاصل کند که ستون فقرات بیماران، هنگام خم شدن، بلند کردن یا حتی راه رفتن، فشار زیادی را تحمل نمی کند.

بلند کردن را به طور مناسب یاد بگیرید

مکانیک ضعیف و غلط بلند کردن اجسام، یکی از اصلی ترین راه هایی است که افراد به کمر خود آسیب می رسانند و به اصطلاح باعث ایجاد یک قسمت سیاتیک می شوند، هنگامی که دچار سیاتیک هستید، به سرعت مشخص می شود که هر چند وقت یکبار باید خم شوید و اشیا را بلند کنید.

فیزیوتراپیست می تواند بلند کردن صحیح را به شما به طور صحیح یاد دهد، این نه تنها از کمر شما در برابر آسیب دیدگی بیشتر محافظت می کند، بلکه به تقویت عضلات مهم مفصل ران و هسته که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم نیز کمک خواهد کرد!

اعصاب خود را حرکت دهید

اغلب آسیب هایی که منجر به سیاتیک می شوند باعث می شوند اعصابی که از پایین پای شما حرکت می کنند بی حرکت شوند، وقتی اعصاب از تحرک کم می کنند ، تحت کشش بیش از حد (کشیدن) قرار می گیرند و باعث می شوند حساسیت بیشتری پیدا کنند و درد بیشتری را تجربه کنید، یک فیزیوتراپیست می تواند با ارائه تکنیک های درمانی دستی و تمریناتی که تحرک طبیعی اعصاب را بازیابی می کند، به شما کمک کند.

کاهش درد عصبی

غالباً درد بیش از حد سیاتیک برای افرادی است که نمی توانند، برخی از تمریناتی را که باید انجام دهند به درستی انجام دهند. در این حالت ممکن است فیزیوتراپیست شما از برخی روش های تسکین درد مانند طب سوزنی یا روش های درمانی دستی مانند کشش دستی برای کاهش درد استفاده کند تا بتوانید به نوعی حرکت کنید که برای شرایط شما مفید باشد.

عادت های خود را تغییر دهید

سیاتیک در جهان توسعه نیافته بسیار کمتر است، دلیل این امر این است که مردم در این کشورها بیشتر وقت خود را صرف انجام کارهای بدنی می کنند تا اینکه تمام روز را پشت صفحه کامپیوتر بنشینند و خیره شوند. تمام آن زمان جلوی رایانه به دیسک های کمر شما آسیب می رساند و منجر به ضعف عضلانی می شود.

فیزیوتراپیست شما نشان می دهد كه باید یك ایستگاه كاری راه اندازی كنید تا وضعیت خوبی را برای كاهش فشار در دیسك های كمرتان ایجاد كند، آنها همچنین از شما می خواهند که از پشتی صحیح استفاده کنید و به شما نشان می دهند دقیقاً کجا نشسته اید. سرانجام آنها ممکن است به شما توصیه کنند زنگ هشدار را برای بلند شدن و راه رفتن یا کشش منظم تنظیم کنید و یا به بررسی ایستگاه کاری در حالت ایستاده بپردازید.

شکی نیست که سیاتیک می تواند تأثیر عمیقی بر کیفیت زندگی شما بگذارد،اگر می خواهید این شرایط را از بین ببرید، برای خود قرار ملاقات با یک فیزیوتراپیست بگذارید و آن را معالجه کنید. از این مقاله استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه کارهای ممکن را انجام می دهید و در کمترین زمان اصلاح خواهید شد.

X

درخواست خرید یا سرویس