آیا مچ پای من پیچ خورده یا شکسته است؟

آیا مچ پای من پیچ خورده یا شکسته است؟

 

آیا مچ پای من پیچ خورده یا شکسته است؟

شاید شما از یک ردیف خارج شده یا از زمین برگشتید و در زمین بسکتبال از زمین برگشتید و احساس درد شدید پیچ خوردگی مچ پا را داشتید، حتما لحظات بعدی را، صرف تلاش برای تعیین میزان وخیم بودن آن خواهید کرد، این می تواند هر چیزی باشد، از سناریوی “قدم بردارید” یا سفر به اتاق اورژانس یا بدتر از آن اتاق عمل و بعد از آن آموزش کار با دستگاه فیزیوتراپی!

بنابراین از کجا می دانید که باید به خانه برگردید و از بسته یخی قدیمیتان در یخچال استفاده کنید، یا دوست خود را برای گرفتن عکس رادیوگرافی به دکتر خبر کنید؟ خوشبختانه برخی از دستورالعملهای تحقیق شده در مورد اینکه چه زمانی تشخیص پیچ خوردگی مچ پا، باید توسط اشعه ایکس انجام شود وجود دارد! این دستورالعمل ها را اعمال کنید، چون ممکن است وقت زیادی را صرف انتظار برای عکسبرداری با اشعه ایکس کنید که نیازی به آن ندارید! این دستورالعمل ها قوانین مچ پا اتاوا نامیده می شوند، شما می توانید اطلاعاتی را در این پست مشاهده کنید که به زیبایی آنها را ترسیم می کند.

متوجه خواهید شد، درد به معنای نیاز به اشعه ایکس نیست! اما شما باید در ناحیه مالالولار (برجستگی های دو طرف مچ پا در جایی که با لبه بالایی کفش در حال برخورد است) درد داشته باشید یا در ناحیه میانی پا (اولین ⅓ پای خود). اگر در هر یک از این مناطق درد دارید، به سوالات بعدی می رویم.

درد در منطقه مالئولار

اگر درد شما در اطراف برجستگی های دو طرف مچ پا است، باید دو سوال از خود بپرسید.

  1. آیا می توانید درست پس از رگ به رگ شدن مچ پا وزن خود را تحمل کنید؟
  2. آیا لبه پشتی مالونیوم شما حساس است؟

اگر پاسخ شما به بقیه به هر یک از این سوال ها مثبت است، باید عکسبرداری کنید. اگر به هر دو منفی باشد پس احتمال شکستگی شما بسیار زیاد است.

درد در منطقه میانه پا

اگر درد شما روی قسمت صاف پا است – نزدیک ساق پا (بیرون انگشتان پا نیست) باید سه سوال از خود بپرسید.

  1. آیا می توانید بعد از پیچ خوردگی وزن خود را تحمل کنید؟
  2. آیا روی پایه پنجمین متاتارس حساسیت دارید؟

اگر پاسخ شما به بقیه به هر یک از این سال ها مثبت است، باید عکسبرداری کنید. اگر هیچ یک از این موارد درست نیست، تبریک می گویم، یک بسته یخ تهیه کنید و یک وقت فیزیوتراپی رزرو کنید.

پیچ خوردن مچ پا یکی از رایج‌ترین صدمات وارده به مچ و قوزک پا است و می‌تواند پیچیده و به شدت دردناک باشد. هنگام ابتلا به پیچ خوردگی مچ پا، ما باید در مورد علل و انواع پیچ خوردگی، راه‌های درمان و آنچه در طول درمان و توان‌بخشی انتظار می‌رود انجام شود و همچنین راه‌های پیشگیرانه برای کمک به جلوگیری از صدماتی که ممکن است به مچ پا وارد شود اطلاعات لازم را داشته باشیم!

X

درخواست خرید یا سرویس