گرما یا یخ؟ برای کاهش درد از کدام یک استفاده کنیم؟

گرما یا یخ؟ برای کاهش درد از کدام یک استفاده کنیم؟

گرما یا یخ؟ برای کاهش درد از کدام یک استفاده کنیم؟

استفاده از گرما یا یخ بر روی یک آسیب یا وضعیت دردناک یکی از قدیمی ترین، متداول ترین و آسان ترین راه ها برای درمان آسیب دیدگی است. گر چه استفاده از بهترین مارک دستگاه فیزیوتراپی بهترین گزینه است! اما بحث استفاده از گرما و سرما برای در مان آسیب دیدگی می تواند، بسیار بحث برانگیز باشد. واقعیت این است که هر دوی این روش های درمانی به طور کلی بی خطر هستند، بنابراین حتی اگر روش اشتباهی را انتخاب کنید، بعید به نظر می رسد که مشکل خود را تا حد زیادی بدتر کنید.

گفته می شود چند راهنما وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

چه زمانی از یخ استفاده می کنیم؟

در صورت صحت شرایط زیر از یخ استفاده کنید.

1- مشکل نسبتاً سطحی است. (نزدیک به سطح بدن شما)

بدن شما در حفظ دمای هسته در سطح مطلوب بسیار خوب است، بنابراین اثر خنک کننده استفاده از یخ بر روی پوست شما خیلی نفوذ نمی کند، با توجه به این نکته، استفاده از یخ روی چیزی که بیش از یک یا دو سانتی متر زیر سطح است منطقی نیست.

2- التهاب وجود دارد.

در نهایت ما از یخ برای درمان بافت ملتهب استفاده می کنیم، ایده کاهش درد التهاب، برای کاهش تورم بافت است. وقتی می توانید قرمزی، تورم را ببینید و ناحیه بدن گرمتر از حد طبیعی باشد، التهاب وجود دارد.

3- این آسیب دیدگی اخیراً رخ داده است.

برای آسیب دیدگی اخیر تا حدود سه روز منطقی است، پس از این، بیشتر آسیب ها، از مرحله اولیه التهاب عبور می کنند.

4- یک مقدار آسیب دیده بود.

صدماتی که در نتیجه ضربه ای که در آن بافت آسیب دیده است، یک پاسخ التهابی ایجاد می کند که برای ایجاد مایه زرد مناسب است. موارد احتیاط:

  • برای مدت زمان کوتاه (10-10 دقیقه) یخ زده و سپس آنرا برداشته و اجازه دهید تا منطقه به دمای طبیعی خود برگردد. این به شما کمک می کند تا از خطر سرمازدگی جلوگیری کنید.
  • بین یخ و پوست خود مانعی ایجاد کنید، به خصوص اگر پوست آسیب دیده باشد، اطمینان حاصل کنید که موادی که پوست شما را لمس می کنند تمیز و خشک باشند.

کیسه های یخ خود را مرتباً بازرسی کنید، بسته های یخی قابل استفاده مجدد که به صورت تجاری در دسترس هستند، کار را بسیار آسان می کنند، اما برخی از آنها مستعد نشت هستند. بنابراین مرتباً بسته را چک کنید تا از وضعیت خوبی برخوردار باشید.

چه موقع از گرما استفاده می کنیم؟

هدف مشابه گرما تلاش برای كاهش درد است، اما باید تحت شرایط زیر اعمال شود.

1- شرایط مزمن است.

اگر این مشکلی باشد که مدت طولانی است با آن دست و پنجه نرم می کنید، طبیعت مزمن تری خواهد داشت و بنابراین احتمالاً دارای یک جز فعال التهابی است. در این حالت می توان از گرما استفاده کرد. همچنین اگر از یک بیماری التهابی سیستمیک مانند آرتریت روماتوئید رنج می برید، یک استثنا قابل توجه است!

2- گرفتگی عضلات

عضلاتی که بدون درد اخیر دچار درد شده اند ممکن است به خوبی در برابر گرما واکنش نشان دهند. موارد احتیاط :

  • هر زمان از گرما استفاده می کنید خطر سوختگی وجود دارد، ایده استفاده از گرمای راحت و ملایم مناسب است و گزینه ای بهتر از این مورد نیست!
  • یک بسته گرم که مرطوب باشد، گرما را به طور موثرتری هدایت می کند، بنابراین ممکن است لازم نباشد به همان اندازه گرم شود که باید هنگام تلاش برای یافتن تعادل مناسب، این نکته را به خاطر بسپارید.

بنابراین،  آیا آنها (گرما و سرما) موثر هستند؟

مردم مدت زیادی است که از گرما و یخ استفاده می کنند، بنابراین باید درست کار کند؟ خوب … این خیلی ساده نیست!

شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد مایه بستنی در کاهش تورم یا التهاب موثر خواهد بود و در مطالعات کاملاً مشخص نیست که میزان کاهش درد در افراد با هر دو روش گزارش شده است با این حال، بیماران به طور منظم گزارش می کنند که با استفاده از گرما یا یخ می توانند درد خود را بهتر کنترل کنند با توجه به اینکه ایمن و ارزان است مطمئناً ارزش امتحان کردن را دارد!!!

X

درخواست خرید یا سرویس