16 دلیل که ثابت می‌کند نوشیدن آب بسیار ضروری است (بخش دوم)

16 دلیل که ثابت می‌کند نوشیدن آب بسیار ضروری است (بخش دوم)

بارها شنیده‌ایم که نوشیدن آب برای سلامت بدن ضروری است. اما دلایل اصلی این توصیه مهم را نمی‌دانیم. ما علاوه بر فراهم کردن شرایط خرید دستگاه توانبخشی در انواع مختلف، مطالب مفید برای داشتن سبک زندگی سالم را نیز با شما به اشتراک می‌گذاریم. موضوع نوشیدن آب به مقدار کافی یکی از حیاتی‌ترین موضوعات برای داشتن بدن و ذهن سالم‌تر است. بیشتر آب بدن ما با مصرف نوشیدنی‌ها تامین می‌شود اما مقداری از این حجم روزانه را نیز از طریق خوردن غذاها بدست می‌آوریم. برای این که بیشتر در مورد دلایل افزایش سلامتی با نوشیدن آب را بدانید، بهتر است ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

9- گردش خون و میزان اکسیژن را بهبود می بخشد.

آب، مواد مغذی مفید و اکسیژن را به کل بدن ما می رساند. رسیدن به میزان آب مصرفی روزانه باعث بهبود گردش خون می شود و تأثیر مثبتی بر سلامت کلی ما خواهد داشت.

10- به کاهش وزن کمک می کند.

مطالعات نشان داده است که میزان چربی بدن و کاهش وزن  با نوشیدن آب در دختران و زنان دارای اضافه وزن در ارتباط است.

Untitled 1 5 - 16 دلیل که ثابت می‌کند نوشیدن آب بسیار ضروری است (بخش دوم)

نوشیدن آب بیشتر در حین رژیم گرفتن و ورزش  به کاهش وزن اضافی بسیار کمک می کند. علاوه‌بر نوشیدن آب، برای کاهش وزن خود می‌توانید از مشاورین نمایندگی تکنوجیم در ایران کمک گرفته و دستگاه‌های این برند ایتالیایی را برای ورزش در خانه تهیه نمایید.

11- به مبارزه با بیماری کمک می کند.

نوشیدن آب به میزان کافی می تواند از بروز برخی شرایط پزشکی و حتی استفاده از دستگاه توانبخشی معلولان جلوگیری کند. این موارد شامل گزینه‌های زیر است : یبوست، سنگ کلیه، آسم ناشی از ورزش، عفونت مجاری ادراری، فشار خون. آب همچنین به ما کمک می کند ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد مغذی مهم را از مواد غذایی جذب کنیم ، که این امر احتمال سالم ماندن ما را افزایش می دهد.

12- به تقویت انرژی کمک می کند.

نوشیدن آب ممکن است متابولیسم ما را فعال کرده و افزایش دهد. افزایش متابولیسم با تأثیر مثبت بر سطح انرژی همراه است.

Untitled 2 3 - 16 دلیل که ثابت می‌کند نوشیدن آب بسیار ضروری است (بخش دوم)

اگر در انجام حرکات ورزشی شما خللی ایجاد شده و انجام آن‌ها برای بخش‌هایی از اعضای بدن بسیار دشوار است، بهتر است از دستگاه‌ توانبخشی حرکتی استفاده کنید تا میزان سلامت بدن شما افزایش یابد.یک مطالعه نشان داد که نوشیدن 500 میلی لیتر آب میزان متابولیسم را در مردان و زنان 30 درصد افزایش می دهد. به نظر می رسد این اثرات حتی بیش از یک ساعت طول کشیده است.

13- به عملکرد شناختی کمک می کند.

هیدراتاسیون مناسب کلید ماندن در لول شناختی بالا است. تحقیقات نشان می دهد که عدم نوشیدن آب کافی بر تمرکز ، هوشیاری و حافظه کوتاه مدت ما تأثیر منفی می گذارد.

14- به روشن نگه داشتن پوست کمک می کند.

مصرف آب کافی به ما در حفظ رطوبت پوست کمک می کند و باعث تولید کلاژن می شود.

Untitled 3 5 - 16 دلیل که ثابت می‌کند نوشیدن آب بسیار ضروری است (بخش دوم)

با این حال ، مصرف آب به تنهایی برای کاهش اثرات پیری کافی نیست. این فرآیند همچنین به ژن ها و به طور کلی محافظت در برابر آفتاب مرتبط است.

15- به بهبود خلق و خو کمک می کند.

کمبود آب می تواند بر روحیه ما تأثیر بگذارد. کم آبی ممکن است منجر به خستگی و گیجی و همچنین اضطراب شود.

16- از کم آبی کلی جلوگیری می کند.

کمبود آب بدن در نتیجه کمبود مصرف آب است و از آنجا که آب برای بسیاری از عملکردهای بدن ضروری است ، کمبود آب بدن می تواند بسیار خطرناک باشد. کم آبی شدید می تواند منجر به تعدادی عارضه شدید شود ، از جمله: تورم در مغز، نارسایی کلیه، تشنج. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی آب بنوشید تا از طریق عرق ، ادرار و حرکات روده از بین برود و از کمبود آب بدن جلوگیری شود.

چه میزان باید آب بنوشیم؟

توجه به میزان آبی که هر روز می نوشیم برای سلامتی بسیار مهم است. اکثر مردم هنگام تشنگی، نوشیدنی‌های دیگری می نوشند ، که به تنظیم مصرف روزانه آب کمک می کند. طبق آکادمی های ملی علوم ، مهندسی و پزشکی ، مصرف آب به طور کلی (از همه نوشیدنی ها و غذاها) که نیاز اکثر مردم را برآورده می کند ، عبارتند از:

  • هر روز حدود 15.5 فنجان آب (125 اونس) برای مردان
  • روزانه حدود 11.5 فنجان (91 انس) برای زنان

افراد حدود 20 درصد آب دریافتی روزانه خود را از طریق غذا دریافت می کنند. بقیه موارد به آب آشامیدنی و نوشیدنی های پایه آب بستگی دارد. بنابراین ، در حالت ایده آل مردان حدود 100 اونس (3.0 لیتر) آب از نوشیدنی ها و زنان ، حدود 73 اونس (12/2 لیتر) از نوشیدنی ها مصرف می کنند.

Untitled 4 3 - 16 دلیل که ثابت می‌کند نوشیدن آب بسیار ضروری است (بخش دوم)

اگر در حال ورزش یا زندگی در یک منطقه گرمتر هستید برای جلوگیری از کمبود آب بدن ، باید آب مصرفی خود را افزایش دهید.  کمبود آب برای افرادی که دچار نقص حرکتی هستند ممکن است مشکل‌ساز باشد. ممکن است بخش‌های مفصلی آن‌ها دچار ورم شود. تنها راه رفع این ورم، ورزش کردن است. برای فراهم کردن شرایط ورزش کردن این افراد، بهتر است به فکر خرید دستگاه توانبخشی و استفاده از دستورالعمل مناسب باشید. ورزش کردن برای کنترل خلق و خوی همه‌ی ما مفید است.

راه های دیگر برای ارزیابی هیدراتاسیون شامل تشنگی و رنگ ادرار است. احساس تشنگی نشان می دهد بدن شما آبرسانی کافی دریافت نمی کند. ادرار تیره یا رنگی نشان دهنده کمبود آب بدن است. ادرار کم رنگ یا غیر رنگی به طور معمول نشان دهنده آبرسانی مناسب است.

توصیه نهایی ما

آب تقریباً برای همه اعضای بدن ما مهم است. نه تنها مصرف به میزان توصیه شده روزانه ما در حفظ وضعیت فعلی کمک می کند ، بلکه حتی می تواند سلامت کلی ما را نیز بهبود بخشد.

در اینجا چند ایده برای چگونگی اطمینان از نوشیدن میزان کافی آب وجود دارد: هر کجا ‌می‌روید یک بطری آب با خود داشته باشید. به این ترتیب می توانید هر زمان که نیاز بود، آب بنوشید. میزان مصرف خود را پیگیری کنید. سعی کنید هر روز مقادیر بهینه مصرف کنید ، حداقل نیمی از وزن بدن ما در هر اونس ، مقدار آب مورد نیاز بدن ما است. سرعت خود را حفظ کنید تا نیمی از مصرف پیشنهادی خود را تا ظهر مصرف کرده باشید. همیشه می توانید حدود یک ساعت قبل از اینکه بخواهید بخوابید آخرین لیوان آب خود را بنوشید. برای دریافت توصیه‌های مفید دیگر در خصوص داشتن زندگی و بدن سالم، می‌توانید وبسایت ما را دنبال کنید.

منبع : https://www.healthline.com/health/food-nutrition/why-is-water-important#nutrients

X

درخواست خرید یا سرویس