5 عادت غذایی افراد سالم

5 عادت غذایی افراد سالم

شرکت توانبخش کالاگستر، علاوه بر ارائه توانبخشی، در نظر دارد تا سبک زندگی سلامت و راهکارهای داشتن آن را به شما عزیزان آموزش دهد. اصلی‌ترین مورد برای داشتن یک زندگی سالم، تغذیه و عادات غذایی روزانه ما می‌باشد. بیشتر عادات غذایی ما در دوران کودکی ایجاد می شوند. اما این بدان معنا نیست که برای پذیرش عادات سالم خیلی دیر است. ایجاد تغییرات سالم نیازی به اصلاح کامل رژیم غذایی ندارد. برای ایجاد اصلاحات مفید در رژیم غذایی خود، موارد زیر را در دستور کار خود قرار دهید.

صبحانه خود را کامل بخورید.

تحقیقات نشان می دهد که هر روز صبحانه خوردن با کاهش گرسنگی در اواخر روز، به کاهش وزن و یا ثبات وزن کمک می کند. وقتی با یک صبحانه سالم روز را به شب می‌رسانید، مقاومت در برابر انتخاب‌های ناسالم در طول روز آسان‌تر خواهد بود. حداقل دو گروه غذایی، از جمله غلات سبوس دار ، پروتئین بدون چربی ، لبنیات یا میوه ها و سبزیجات  را در وعده صبحانه خود بگنجانید تا شما را برای یک روز با تغذیه سالم آماده کند. توصیه ما به عزیزانی که می‌خواهند از دستگاه توانبخشی حرکتی استفاده کنند این است که وعده‌ی صبحانه خود را به طور کامل میل کرده و سعی کنند از مواد مغذی در این وعده استفاده نمایند تا هنگام افزایش سوخت و ساز بدن، انرژی کافی برای ادامه تمرینات داشته باشند.

آب بنوشید.

آب ماده مغذی مهمی است که اغلب از آن غافل می شویم. شصت درصد از وزن بدن ما از آب تشکیل شده است و هر سیستمی در بدن ما برای داشتن عملکرد مناسب، به آن نیاز دارد. نیاز مایعات به عوامل مختلفی بستگی دارد: سلامتی ، محیط ، میزان فعالیت ما و باردار بودن یا در دوران شیردهی بودن. موسسه پزشکی توصیه می کند که مردان روزانه به 13 فنجان 8 اونسی آب و زنان به 9 فنجان آب 8 اونسی در روز نیاز دارند.

Untitled 2 - 5 عادت غذایی افراد سالم

گاهی اوقات تشنگی را می توان به گرسنگی تعبیر کرد. هنگام احساس گرسنگی ، مخصوصاً در اواخر روز سعی کنید که بدن خود را چک کنید. نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا خوردن می تواند تشنگی را برطرف کند و شما را از خوردن کالری های غیر ضروری باز دارد. توصیه می‌شود افرادی که دارای معلولیت جسمی بوده و می‌خواهند از دستگاه توانبخشی معلولان استفاده نمایند، چند ساعت قبل از شروع تمرینات، به میزان کافی آب بنوشند تا کم آبی بدن موجب آسیب رسیدن به مفاصل آن‌ها نشود.

از محتویات غذای خود آگاه باشید.

غذاهایی بخورید که فقط حاوی موادی هستند که به راحتی می توانید آنها را شناسایی کنید و غذاهایی را که فقط با چند ماده تشکیل دهنده تهیه شده‌اند را تهیه کنید. خوردن “غذای واقعی” بیشتر به شما کمک می کند تا غذای فرآوری شده ، مانند چیپس ، کلوچه و وعده های غذایی منجمد را قطع کنید. شما به طور طبیعی میوه ها و سبزیجات ، غلات کامل ، منابع پروتئین بدون چربی و چربی های سالم را انتخاب خواهید کرد. این غذاها سرشار از مواد مغذی هستند ، اما مهم است که هنگام کنترل غذاهای مربوط به غذاهای گروه های پروتئینی و چربی، میزان آن‌ها را نیز کنترل کنید چرا که کالری بالایی داشته و در طولانی مدت باعث تغییرات مضر در سیستم گوارشی شما می‌شوند.

در رستوران‌ها دقت بیشتری به خرج دهید.

در اکثر رستوران‌ها به میزان زیادی غذا تهیه می شود و در اختیار شما قرار می‌گیرد که مملو از نمک و چربی است. برای پرهیز از پرخوری ، درست هنگام سرو وعده غذایی خود یک جعبه مخصوص بیرون‌بر درخواست کنید و نیمی از آن را برای روز بعد ذخیره کنید. به این ترتیب وسوسه نخواهید شد بیش از آنچه می خواهید یا نیاز دارید غذا بخورید.

Untitled 3 - 5 عادت غذایی افراد سالم

از سرور خود بپرسید که چگونه غذاها تهیه می شود و موارد منویی را که پخته ، جوشانده ، تفت داده شده ، ساطور شده ، شکار شده یا بخارپز شده انتخاب کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که سس کنار آن را بخواهید و به جای سیب زمینی سرخ شده به دنبال سبزیجات یا میوه به عنوان گزینه های جانبی باشید.

خودآگاهی در هنگام میل کردن غذا را تمرین کنید.

ذهن آگاهی نوعی مراقبه است که شامل تمرکز دقیق بر حال است. در این مراقبه باید بر روی  آنچه در هر لحظه احساس می کنید ، حتی هنگام غذا خوردن، متمرکز باشید. تمرین غذا خوردن آگاهانه به شما امکان می دهد غذای خود را کم کرده و مزه‌ها را عمیق‌تر احساس کنید. همین امر موجب می‌شود که از پرخوری جلوگیری کنید. علت بیان این راهکار چیست؟ تا مواد شیمیایی به نورون‌های عصبی ما اعلام کنند که دیگر گرسنه نیستید، حدود دقیقه طول می کشد.

کاهش سرعت به مغز ما کمک می کند سریعتر احساس کنیم که سیر هستیم و درگیر تله‌ی ذهنی خود برای پرخوری نباشیم. قبل از خوردن غذا لحظه ای وقت بگذارید و به غذایی که می خواهید بخورید به عنوان سوخت بدن خود فکر کنید. به خود یادآوری کنید که دوست دارید احساس رضایت داشته باشید ، نه سیری مطلق. همچنین میتوانید برای خرید دستگاه توانبخشی و دریافت مشاوره دقیق، با شماره‌ تلفن‌های ثبت شده در وب‌سایت تماس بگیرند.

 

X

درخواست خرید یا سرویس