راه‌های پیشگیری از گردن درد

4 راه‌ برای پیشگیری از گردن درد

با بررسی اکثر آسیب‌های ورزشی در بدن ورزشکاران، می‌توان به علت دقیق تجربه‌ی درد لحظه‌ای یا طولانی‌ مدت آن‌ها پی ببریم. شناسایی دردهایی که در اثر حرکات و شرایط لحظه‌ای ایجاد می‌شوند، بسیار ساده‌تر از دردهایی است که به مرور زمان و با تکرار رفتارهای نادرست به سراغ ما می‌آیند.

گردن درد، شرایطی است که می‌تواند به طور ناگهانی و بدون دلیل ظاهر شود. اگر شما هم درگیر این درد هستید، بهتر است بدانید که تنها نیستید و این درد شایع، در اثر آسیب‌هایی به وجود آمده که به ستون فقرات شما رسیده است. شما می‌توانید با اقدامات مدیریتی صحیح درد خود را بهبود ببخشید.

مانند بسیاری از مفاصل دیگر ما، هنگامی که هرگونه آسیب جدی به آن وارد می‌شود، باید با مراجعه به یک متخصص بهداشتی و ارتوپد، دلیل اصلی ایجاد آن را کشف کرده و اقدامات لازم برای رفع آن را انجام دهیم. در موارد حاد، انواع دستگاه توانبخشی حرکتی را به کار گرفته و ستون فقرات را اصلاح می‌کنند. در ادامه، به بررسی راهکارهای رفع و کاهش گردن درد می‌پردازیم.

وضعیت بدن

خوشبختانه با بررسی جامعه آماری مشخصی متوجه شده‌ایم که کار کردن در خانه به نسبت کار کردن در دفتر، تاثیر چندانی به کاهش درد گردن ندارد. محققان تاکنون نتوانسته‌اند پیوند کاملی با وضعیت بدن و گردن درد بیابند. اغلب اوقات، موقعیتی که در آن قرار داریم نیست که باعث درد در ناحیه گردن می‌شود، بلکه مدت زمانی است که در موقعیت مشخصی سپری می‌کنیم.

Untitled 1 - 4 راه‌ برای پیشگیری از گردن درد

بهترین حالت وضعیت بدنی، حالتی است که در طولانی مدت ثابت نباشد. زنگ هشدارهایی را برای تغییر بدنی خود تنظیم کنید. با کمک این زنگ‌ها هر 30 الی 45 دقیقه یکبار، به بالا نگاه کنید یا پشت میز چند حرکت کششی مختلف را انجام دهید.

مفتخریم که با کسب نمایندگی تکنوجیم در ایران، شرایطی را فراهم نموده‌ایم که بسیاری از شرکت‌های داخلی می‌توانند دستگاه‌های ورزشی کوچک و چندکاره را در محیط کاری خود قرار داده و در اختیار کارکنان خود بگذارند. با این کار علاوه بر افزایش بازدهی کارکنان، سلامت تک تک اعضا نیز تضمین می‌شود.

خواب کافی

شاید داغ‌ترین بحث مرتبط با درد گردن، ساعات خواب و نحوه خوابیدن هر فرد است. اولین کاری که باید برای پیشگیری از آسیب‌های گردن انجام دهیم، توجه به بهداشت خواب است. اگر قرار است تنها یک تغییر در روند سلامتی خود انجام دهید، رعایت بهداشت خواب خواهد بود. اگر خوابی کمتر از 8 ساعت در شب داشته باشید، احتمال ابتلای شما به آسیب اسکلتی و عضلانی در مقایسه با فردی که بیش از 8 ساعت می‌خوابد، تقریبا دو برابر خواهد بود.

همچنین تحقیقاتی دیگری نشان داده است که کم خوابی باعث کاهش توانایی ما در یادگیری مهارت‌های جدید می‌شود و اضطراب ما را افزایش می‌دهد.در بسیاری از مشاوره‌ها و تمرینات توانبخشی، متخصصین به افرادی که قرار است درمان شوند توصیه می‌کنند که قبل استفاده از دستگاه توانبخشی فیزیوتراپی، خواب کافی داشته باشند. از دلایل بسیار موثر کاهش سنتز پروتئین عضلانی، کم خوابی مداوم است. زمانی که گردن درد دارید، بهتر است استراحت کنید و کمی بیشتر بخوابید.

استرس خود را کاهش دهید.

گفتن کنترل استرس خیلی راحت‌تر از انجام دادن آن است. اگر خواب کافی دارید و تمرینات ورزشی خود را اصولی و درست انجام می‌دهید، شاید علت گردن درد شما استرس باشد. استرس‌های روزانه و متغیر می‌تواند منجر به افزایش خطر آسیب دیدگی عضلانی شود. استرس همچنین می‌تواند بر خواب و خلق و خوی ما تاثیر بگذارد.

Untitled 2 - 4 راه‌ برای پیشگیری از گردن درد

بنابراین اگر استرس‌ روزانه شما زیاد باشد، وارد یک چرخه‌ی پایان ناپذیر خواهید شد که خارج شدن از آن تنها با کنترل اضطراب امکان پذیر می‌شود. استرس می‌تواند منجر به تغییر در نحوه حرکت ما شود و اطراف سر و گردن ما دچار تنش و انقباضات شدید شود. همین انقباضات و گرفتگی‌ها می‌تواند درد در ناحیه گردن، سر، شانه و یا کتف ما ایجاد کنند.

چند تمرین خاص گردن را انجام دهید.

پس از اینکه خواب مناسبی را داشتید، استرس خود را کنترل کردید و تغییرات حرکاتی پشت میز را انجام دادید، نوبت به تمریناتی می‌رسد که می‌توانید در خانه یا باشگاه آن‌ها را انجام دهید. این تمرینات به ما کمک می‌کنند تا دامنه حرکتی گردن را به طور کامل حفظ کرده و عضلات و مفاصل مرتبط با آن، قوی شوند. داشتن مفاصل و ماهیچه‎ های قوی و انعطاف‌پذیر و استفاده منظم از آن‌ها می‌تواند احتمال آسیب دیدگی و تجربه درد را کاهش دهد. افرادی که دچار معلولیت یا ناتوانی در حرکت دادن مفاصل و عضلات خود هستند، برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر، تشویق به ورزش کردن و انجام حرکات مناسب می‌شوند.

اگر مایل به خرید دستگاه توانبخشی برای افزایش عملکرد مفاصل خود هستید، می‌توانید با مشاوران ما تماس گرفته و نسبت به بودجه، نیاز و همچنین توقع خود از یک دستگاه ورزشی، اطلاعات مفیدی دریافت نمایید.

X

درخواست خرید یا سرویس