آشنایی با بهترین میوه‌های ضد التهاب

آشنایی با بهترین میوه‌های ضد التهاب

ما به عنوان نماینده رسمی برندهای فیزیوتراپی و پزشکی در ایران، خود را مسئول می‌دانیم تا علاوه بر ارائه تجهیزات درمانی و دستگاه توانبخشی حرکتی، اطلاعات مفید درمانی و پیشگیری را نیز در اختیار هموطنان خود قرار دهیم. به همین دلیل در این بخش می‌خواهیم به بررسی میوه‌های ضد التهاب بپردازیم.

قند اصلی و طبیعی در میوه‌ها و طبیعت وجود دارد و سرشار از ترکیبات ضدالتهابی هستند. این ترکیبات در محافظت از بدن ما در برابر بیماری‌های قلبی، دیابت و انواع خاصی از سرطان و بیماری‌های روده نقش موثری دارند.خوردن حداقل یک و نیم الی دو فنجان از میوه‌های ضد التهاب متنوع در طی روز می‌تواند فعالیت آنتی اکسیدانی بدن ما را افزایش دهد. یکی از راهکارها این است که مطابق با تغییرات فصلی میوه‌ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال در تابستان از انگور و میوه‌های هسته‌دار استفاده کنید، در پاییز از سیب و گلابی، در زمستان خرمالو و انار و در بهار از مرکبات و گیلاس بهره ببرید.

بسیاری از مراکزی که دارای دستگاه توانبخشی معلولان هستند، دغدغه مشترکی دارند و آن التهابات شدید مفاصل و عروق مراجعین است. شاید همه‌ی افراد نتوانند مداوم از داروهای ضدالتهاب استفاده کنند، به همین دلیل شناخت مواد خوراکی و داشتن رژیم روزانه هدفمند قدم بسیار بزرگی برای رفع این مشکل خواهد بود. در حالی که همه میوه‌ها غنی از مواد مغذی و ویتامین‌ها هستند و در برابر بیماری‌ها از بدن ما محافظت می‌کنند، برخی از آن‌ها به دلیل دارا بودن فواید ضدالتهابی مورد توجه ویژه‌ای در دنیای تغذیه قرار گرفته‌اند.

میوه‌های ضد التهاب : توت‌ها

توت فرنگی، شاه توت، زغال اخته و حتی تمشک، این میوه‌هایی که ظاهری همچون جواهرات با ارزش را دارند، در فعالیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بسیار قوی عمل می‌کنند. علاوه بر فیبر و ویتامین C ، این میوه‌ها دارای مواد شیمیایی گیاهی و رنگدانه‌هایی مانند آنتوسیانین و اسید الاژیک هستند که تاثیر زیادی در افزایش مزایای استفاده از آن‌ها دارند.

Untitled 1 1 - آشنایی با بهترین میوه‌های ضد التهاب

مطالعات نشان داده است با مصرف مرتب میوه‌های خانواده توت، افراد کمتر دچار بیماری‌های قلبی، آلزایمر و دیابت خواهند شد. ما به عنوان تیم نمایندگی تکنوجیم در ایران، به ورزشکاران عزیز توصیه می‌کنیم که از میوه‌های این خانواده حتما در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنند تا مراحل آماده‌سازی و تمرین خود را بدون درد، صدمه و ضعف بدنی طی نمایند.

سیب:

نتایج جالبی از خوردن روزانه یک سیب بدست آمده است: محققان بر روی یک جامعه آماری 35000 نفره‌ی زنان مطالعاتی انجام داده‌اند و متوجه شدند که مصرف سیب همراه با میوه‌ای مانند گلابی که همنوع آن محسوب می‌شود، تاثیر بسزایی در کاهش خطرات مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی داشته است. ترکیبات خاص سیب مانند فیبر، ویتامین C ، پکتین و پلی فنول‌ها پرچم‌داران افزایش خواص ضدالتهابی و میکروب‌های مفید در روده هستند.

میوه‌های هسته‌دار:

گیلاس، هلو، زردآلو و آلو همگی نمونه‌هایی از میوه‌های هسته‌دار هستند. این میوه‌ها حاوی مقدار خوبی فیبر، ویتامین C، پتاسیم و رنگدانه‌های طبیعی و گیاهی هستند که مطابق با رنگ آن‌ها است. در بین میوه‌های هسته‌دار، سهم بزرگی از تحقیقات جهانی را گیلاس در اختیار دارد. این میوه‌ی زیبا و خوش طعم با کاهش قند خون و بهبود کلسترول و فشار خون سلامتی را به مصرف کنندگان هدیه می‌دهد.

Untitled 2 1 - آشنایی با بهترین میوه‌های ضد التهاب

برخی از مطالعات کاهش درد و گرفتگی‌ها و حتی کاهش خطر حملات نقرس را پس از مصرف گیلاس اثبات کرده‌اند. بنابراین اگر در دوره‌ی درمان خود از دستگاه توانبخشی حرکتی استفاده می‌کنید، بهتر است مصرف میوه‌های هسته‌دار را پشت گوش نیاندازید. به دلیل سطوح بالای ترکیبات فنلی موجود در میوه گیلاس، التهابات به حد زیادی کاهش پیدا کرده و دردها تسکین پیدا می‌کنند.

میوه‌های ضد التهاب: انگور

این میوه‌ی آبدار سرشار از فیبر، ویتامین‌های C و K و فیتوکمیکال‌های قوی بوده و در نمونه‌های قرمز رنگ، حاوی رسوراترول نیز می‌باشد. جای تعجب نیست که مصرف انگور قرمز تاثیر مستقیمی بر سلامت قلب افراد می‌گذارد. نتایج یک مطالعه هفت ساله بین فرهنگ‌ها و جوامع مختلف و در یک جامعه آماری 3300 نفره از زنان میانسال، نشان داده است که مصرف میوه انگور قرمز التهابات را در سطوح قابل توجهی نسبت به زنانی که انگور نمی‌خورند کاهش می‌دهد.

با این حال، در مطالعات به روزتر، برخی از این مزایا زیر سوال رفته است. برخی از افراد توصیه می‌کنند که از شراب قرمز برای دریافت این مزایا استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که شاید شراب انگور التهابات قلب و عروق شما را کاهش دهد اما به تولید و رشد توده‌های سرطانی نیز کمک می‌کند.

یعنی به اصطلاح برای برداشتن ابرو، لازم نیست که چشم را کور کنید. بهتر است از خود میوه در حد اعتدال استفاده کنید و فواید آن را دریافت نمایید.

مرکبات:

پرتقال، گریپ فروت، لیمو و لیمو ترش سرشار از ویتامین C هستند. این گروه از میوه‌ها همچنین حاوی مقدار مناسبی از فیبر، پتاسیم، کلسیم، ویتامین B، مس و مواد شیمیایی گیاهی ضدالتهابی مانند فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها هستند.

Untitled 4 1 - آشنایی با بهترین میوه‌های ضد التهاب
مرکبات:

اگر چه تحقیقات انسانی کمی در مورد مرکبات و خواص آن‌ها انجام شده است، اما قطعیت این مسئله که مواد مغذی مرکبات اثرات محافظتی خوبی برای قلب دارند، کاملا به اثبات رسیده است. از جمله خواص این میوه‌ها میتوان به بهبود کلسترول خون، قند خون و عملکرد عروق خونی اشاره کرد.

انار:

دانه‌های ریز و سرخ انار حاوی مقادیر زیادی ویتامین C  و K، پتاسیم، فیبر و مواد موثر شیمیایی و قوی مانند انتوسیانین و رسوراترول هستند. این مواد مغذی همان دلایل فواید بالقوه خوردن انار هستند. انار میوه‌ای است با پتانسیل فراوان برای کمک به کنترل فشار خون، کلسترول و حتی قند خون.

اگر مایل به خرید دستگاه توانبخشی برای مرکز خود و یا استفاده شخصی هستید، بهتر است با مشاوران ما در مرکز فروش تماس گرفته و به طور آگاهانه انتخاب کنید. تمامی دستگاه‌های ارائه شده در شرکت توانبخش کالاگستر، از برندهای مطرح جهان بوده و دارای گواهینامه و ضمانت‌نامه هستند. پس با اطمینان خرید خود را انجام دهید.

منبع : https://www.health.harvard.edu/nutrition/eat-these-fruits-for-their-anti-inflammatory-benefits

 

X

درخواست خرید یا سرویس